Czym czyścić łańcuch motocyklowy. Jaki smar do łańcuch motocyklowego wybrać?

Jest co najmniej kilkanaście typów motocykli. Jednak w prawie dowolnym, nowoczesnym motorze, system napędowy wygląda tak samo. Do silnika obecnych motocykli wykorzystuje się napędy dwusuwowe (do 125cm3 zawartości) oraz czterosuwowe (od 125cm3 zawartości). Napędy łączy się ze skrzyniami biegów w jeden zaklinowany zespół pędny. Napęd wraz ze skrzynią biegów składa się poprzecznie. Silnik przekazywany jest na tylne koło, za pomocą łańcucha napędowego. Łańcuch wiąże dwie metaliczne zębatki – pociągową oraz napędzaną. Napędowa znajduje się na skrzyni biegów.

Czemu należy smarować łańcuch motocykla?

Smarowanie łańcucha motocyklowego to jedna spośród najistotniejszych rzeczy serwisowych, o jakich musi pamiętać każdy motocyklista. Poza smarowaniem istotny jest też wybór dobrego łańcucha, zgodnie z zastrzeżeniami wytwórcy motocykla, jak też jego właściwe naprężenie (co np. przeciwdziała szarpaniu w czasie podróży oraz niszczeniu samego łańcucha). Niskie napięcie łańcucha może spowodować, iż zmaleje w trakcie jazdy. Za duże zwiększa wykorzystanie łańcucha.

Jak nierzadko smarować łańcuch?

Wytwórcy polecają smarować łańcuchy w naszych motocyklach zwykle co 500 km czy po każdej drodze podczas deszczu, większość motocyklistów robi to natomiast częściej, więc co 300- 400 km. To czy własny łańcuch potrzebuje już natarcia, możemy zobaczyć w niezwykle łatwy sposób- badając stan rolek w centralnej części, gdy są suche, potrzebne będzie już pokrycie łańcucha powłoką świeżego smaru.

Jaki smar do łańcucha motocyklowego dobrać?

Po ustaleniu naciągu oraz potencjalnej regulacji zobacz stan czystości łańcucha. Smarowanie brudnego nie da żadnych zalety, nim zatem weźmiesz do dłoni dobry środek, odpowiednio oczyść ów element. Przed podejściem do tejże czynności należałoby zasłonić koło ściereczką czy skrawkiem kartonu, aby stary, natomiast później również nowy smar nie dostał się na oponę. W tymże celu spryskaj dobrze łańcuch określonym płynem, natomiast potem przemyj delikatną szczotką. „Odklejony” w ów sposób kurz należałoby zmyć wodą przy zastosowaniu myjki ciśnieniowej. Po osuszeniu tego elementu można wykorzystać profesjonalnego środka do smarowania łańcucha motocyklowego.

Płukanki do silnika – płukanie układu smarowania w motocyklu

Długotrwała, dynamiczna eksploatacja napędu powoduje, iż w układzie olejowym napędu występują zabrudzenia oraz szlam. Zostanie ich podczas zmiany oleju w układzie smarowania może nie jedynie przyczynić się do szybkiego wykorzystania oleju, ale również spowodować do zatkania magistral oraz przewodów olejowych, natomiast w konsekwencji zniszczyć napęd.  

Warto wiedzieć

Dodaj komentarz

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj